כטוב בעיניכם

כטוב בעיניכם

כל העולם במה| וכל הגברים והנשים רק שחקנים

כולם כניסות ויציאות להם| ואדם אחד בזמנו משחק בחלקים רבים .

(מתוך "כטוב בעיניכם" מאת ויליאם שייקספיר)

 

התיאטרון הוא ענף של אמנויות הבמה המציג סיפור בפני קהל. הופעה על בימת-תיאטרון נקראת משחק והשחקנים מציגים את העלילה באמצעות דיבור, תנועה, שפת גוף, מוזיקה, קול, תאורה ותפאורה. מקור התיאטרון ביוון העתיקה ובגדול ניתן לחלק את הצגות התיאטרון לשנים: טרגדיה וקומדיה. וכמו שאמר גדול המחזאים שייקספיר, כל העולם במה. כל אחד והסגנון שלו. לכן, לבחירתכם, כטוב בעינכם.....

 

אז מה מציע חוג תיאטרון לילדים? לימוד יסודות התיאטרון, עמידה על הבמה ומול קהל. בניית דמות, הבעה באמצעות תנועת פנים וגוף. פיתוח קול והבעת רגשות באמצעות קול, דיבור וצליל. ריכוז והקשבה לשחקנים נוספים על הבמה ולקהל. הצגת דיאלוג ומונולוג. התמודדות עם טקסט כתוב והגשת הטקסט. הצגת קונפליקט ואלתור סצנות. פיתוח דמיון ואימפרוביזציה. למעשה כל שעולה על דעתכם, ממש כטוב בעיניכם כדי להשיג יכולת דרמתית גבוהה ואוטנטיות על הבמה במטרה למקסם את כישרון המשחק של ילדכם.  

 

לימודי תאטרון ואימפרוביזציה הם כלי התפתחותי מעצים לילד. משחקי תיאטרון, המחזת סיפורים, גילום דמויות ואלתורים על הבמה מלמדים את הילד על שיתוף פעולה, חברות, הזדהות עם האחר וההכלה. ההשתתפות בחוג תיאטרון מזמנת חוויה יצירתית ומהנה תוך כדי רכישת כישורי חיים אותם יוכל הילד לממש גם ובעיקר מחוץ לחוג. התיאטרון הוא מקום בו הכל אפשרי - הכל כטוב בעיניכם-  חילופי התפקידים, הדמיות התלבושת והתפאורה. הקומי והטרגי, המעבר המהיר בין פנטזיה ומציאות הם חלק אינטגרלי מהחוויה התיאטרלית והמשחקית. זו הזדמנות לגיטימית  לילדים לחוות ולהתמסר לתחושות שונות שבחיי היומיום הם נמנעים מהם מסיבות שונות.


התיאטרון במהותו הוא מקום לגיטימי לחשיפה של רעיונות מחשבות ודעות. הוא המקום בו מותר לכל אחד ואחת להיות מה שהוא רוצה. הבחירה היא כטוב בעינכם. כל העולם במה לכולם כניסות ויציאות כישלונות והצלחות. גם השחקנים וגם הצופים חווים בתיאטרון הזדהות או דחיה. ההנאה והביקורת לגיטימיים. כאן למקוריות יש הערכה, השונות מתקבלת.  האינדיבידואליות באה לכדי מיצוי. הילד רוכש ביטחון בעמידה מול קהל. הוא יכול לשאת כל נאום או טקסט, בהמשך כישורים אלו יעמדו לציידו אם וכאשר יצטרך להציג רעיון או מצגת בפני אנשי מקצוע או לשאת נאום כאיש ציבור. השליטה בשפת הגוף הנרכשת  בתרגולי המשחק, המימיקה בהבעת הרגשות תועיל לו בהמשך הדרך בעת מו"מ אפשרי או התנהגות הולמת במצבים שונים. היכולת להצחיק באמצעות המשחק הקומי, תמיד תתרום לחיי החברה שלו ולשעות הפנאי בכל שלב בחיים. גם אם ילדכם לא יהפוך את לימודי המשחק והתיאטרון למקצוע הוא ירכוש לעצמו תוכן תרבותי ותחביב לשעות הפנאי כצופה מיומן ובקרותי בהצגות תיאטרון.


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: